Update van het Bestuur (9) – Champions League en meer

De Korfbal Champions League! Na weken voorbereiding en twee intensieve dagen zit het erop: Fortuna heeft de eerste uitvoering van dit evenement succesvol georganiseerd. Ben supertrots op alle vrijwilligers die mee hebben geholpen om dit evenement te organiseren; WIJ hebben dit als club fantastisch gedaan en aan de internationale korfbalwereld laten zien waar wij toe in staat zijn. Heb gisteren veel complimenten mogen ontvangen hiervoor aan het adres van onze vereniging.

Van de kantinecommissie tot aan de dopingcontroleurs en van de speakers tot aan de barbezetting in beide kantines, overal waren mensen van onze club bezig. En zonder mensen tekort te willen doen ga ik hier toch een aantal mensen speciaal noemen. Allereerst de leden die bezig zijn geweest met de re-styling van de kleine kantine: Lieke, Mandy, Mirjam en Johan. In minder dan een week tijd is alles in het werk gesteld om dit voor afgelopen vrijdag gereed te hebben. De kantine ziet er super uit en geeft een fijne uitstraling voor een ieder die hier gaan verblijven.

Ten tweede de heren die zich met de organisatie van het hele festijn hebben bemoeid: Tim en Sijmen.  Van huisvesting van officials tot garderobe-rekken, alles hebben zij geregeld. Dit alles in samenwerking met Wout en de kantine commissie die het eten voor alle spelers en staf en de genodigden hebben geregeld. Tenslotte noem ik de heren van de livestream-crew die met nieuwe camera’s extra beelden hebben verschaft ten behoeve van de livestreams. Aan de genoemde, en ook aan alle anderen wil namens het bestuur onze dank uitspreken voor jullie inzet de afgelopen tijd!

Supporters
Wat ik de afgelopen twee dagen heb gezien hoe de Belgen hun ploeg aanmoedigen en ook bij de finale liet PKC zien hoe ze achter hun team staan. Nu hadden wij als Fortuna niet veel momenten om voor te juichen, maar vind dit wel een gemis voor onze club. Zou mooi zijn als een tweetal personen dit op willen pakken zodat we ons eerste de komende weken richting de play-offs kunnen aanmoedigen. En met de supporter-hoedjes van Fortuna 3 & 4 wordt het dan een mooie reis richting het einde van het seizoen.

Fortuna in beweging
In een eerdere update schreef ik al dat we als vereniging in beweging komen en durf ik nu te stellen dat we dat meer en meer doen. Met elkaar zijn we hard aan het werk met Project600 en hebben we net een fantastisch evenement georganiseerd.  Binnenkort gaan we aan de slag met zonnepanelen op ons dak om hiermee onze energiekosten te drukken. En we zijn aldoor bezig om binnen het complex verbeteringen door te voeren. Er wordt door de klusgroep hard gewerkt aan de ruimtes van de nieuwe sporthal, waar recentelijk een nieuwe verzorgingsruimte is opgeleverd.
De burgemeester van Delft was afgelopen zaterdag informeel op het complex en was onder de indruk van wat we allemaal doen voor het ROC Mondriaan, DAS, Volcano, natuurlijk Fortuna en voor het COA. Voor deze laatste instantie maken we het mogelijk dat de jongeren die hier gehuisvest zijn twee keer per week bij ons kunnen sporten.
De voorbereidingen voor Schoolkorfbal in Delft zijn gestart. Op vrijdag 12 mei komen alle scholen korfballen op Sportpark Biesland. In 2024 zal dit toernooi bij Fortuna worden georganiseerd. En we doen nog meer naast de dagelijkse activiteiten die we altijd al doen. Kortom, we zijn in beweging en laten we dat vasthouden met elkaar. Dat maakt en bindt ons en geeft positieve energie.

Gebruik van het complex
Elke dag zijn er activiteiten op ons complex. Het complex is ons thuis, maar soms moeten we constateren dat hoe wij met het complex omgaan, dit niet overeenkomt met hoe we het thuis zouden doen. Vuilnisbakken zijn in overvloed aanwezig op het complex, dus laat je zooi niet achter bij de reservebank, maar gooi het in één van de prullenbakken. Als deze vol zitten, haal de zak er uit en gooi deze in de container. En als je als laatste de kantine verlaat, ruim dan eerst nog even met elkaar op.
We constateren de laatste tijd dat met name op de vrijdag de kleine kantine niet opgeruimd wordt achtergelaten. Dat betekent dat we op zaterdag eerst schoon moeten maken alvorens we kunnen starten en dat is niet de bedoeling, want deze persoon komt niet speciaal om jouw troep op te ruimen (en dat wil je zelf toch ook niet?). De vraag aan iedereen is om even na te denken wat je met je afval doet en hoe je een ruimte of locatie op het complex achterlaat. En ja, er zijn ook anderen die gebruik maken van het complex en ook die zijn aangesproken. Wij zien graag dat iedereen het complex gebruikt zoals we dat ook thuis doen en waar nodig opruimen of schoonmaken zodat mensen na ons van een opgeruimde ruimte of locatie gebruik kunnen maken. Dank alvast voor jullie medewerking.

Succes de komende weken met het restant van de competitie. Veel teams staan op een plek die nog voldoende mogelijkheden geeft om play-offs te halen of kampioen te worden. Hoop voor een ieder dat het gaat lukken en kunnen we nog een aantal mooie en spannende potjes tegemoet zien, te beginnen met dinsdag 21 februari wanneer PKC op bezoek komt voor onze selectie! Hoop jullie dan allemaal te zien, met een rood hoedje!

Nanens het Bestuur,

Jan Jaap van Leusden
Voorzitter

Lees meer nieuws

🔴JUMPSQUARE 2025⚪️

We gaan het nieuwe jaar springend in🤠 Zondag 12 januari gaan we springen bij Jumpsquare Rijswijk!😍 We gaan springen van 12:00 uur tot 14:30 uur.

Lees meer »