Terugblik op de seizoensopening: een sfeervolle en drukbezochte zondag

Na twee jaar waar we aan het begin van het seizoen te maken hebben gehad met maatregelen rondom Corona voelt de aanvang van dit seizoen eindelijk weer ‘normaal’ aan. Met een situatie waar we voor de activiteiten op ons complex ook weer alles uit de kast kunnen halen, zonder lastige beperkingen.

Maar zo normaal is de start van dit seizoen zeker niet. Ons complex heeft een heel ander aanzicht gekregen met de tweede mooie Fortunahal. En we gaan hiermee zeven dagen per week veel bedrijvigheid op ons complex krijgen. Doordeweeks overdag de groepen van Mondriaan en vanaf het einde van de middag, avond en weekend de trainingen en wedstrijden van Fortuna en DAS basketbal.

Om tot de situatie te komen waar we nu staan met twee sporthallen, een mooi buitencomplex met vier kunstgrasvelden, renovaties en verbouwing voor o.a. nieuwe kleedkamers, wc’s en leslokalen heeft de afgelopen jaren van veel leden en vrijwilligers de nodige inspanningen gevraagd. Het resultaat mag er wezen. Op het wensenlijstje voor verbeteringen aan ons complex staat zeker nog een aantal onderwerpen. De komende jaren kan hier (stapsgewijs) hopelijk invulling aan worden gegeven. En ook hierbij zullen onze leden en vrijwilligers weer van onschatbare waarde zijn voor de verdere ontwikkeling van onze vereniging.

Maar terug naar afgelopen zondag. Met de vele berichten naar alle teams, via onze website en socials kon de seizoensopening je vast niet ontgaan zijn. En dat was goed te merken ook. Wat een grote opkomst.

Aan het begin van de middag waren er diverse spellen voor onze jeugd en stond de rondleiding door de nieuwe sporthal op het programma. Bij de spellen hebben de kinderen en selectie partijtjes voetbal, trefbal en korfbal gespeeld, ook de stormbaankussen beklommen en samen veel plezier gehad. De kinderen hebben hiervan genoten. Selectie bedankt voor jullie inzet!

De rondleiding door de sporthal werd druk bezocht waarbij de aanwezigen het verhaal over de plannen, bouw en gebruik van de sporthal te horen kregen. Na de rondleiding was het de hele dag nog een in- en uitloop van mensen die ook een glimp van de nieuwe sporthal wilde opvangen.

In de aansluitende quiz over de sporthal werd het de deelnemers zeker niet makkelijk gemaakt. Quizmaster en kantinecommissielid Ed wist de afvalrace in goede banen te leiden en vakkundig toe te werken naar de uiteindelijke winnaar. De winnaar van harte gefeliciteerd met de prijs!

Door de aanwezigheid van de volledige selectie was het zondag ook de ideale gelegenheid om de spelers allemaal uitvoerig voor te stellen. Onder leiding van onze nieuwe KL speaker Maarten werden alle spelers en stafleden, voorzien van een leuke persoonlijke introductie, aan het publiek voorgesteld. Erg leuk. Maarten bedankt voor jouw bijdrage op deze dag.

De voorzitter opende tijdens de borrel het seizoen met enkele woorden over de ontwikkelingen in de vereniging, over de aandachtspunten en uitdagingen die er ook zijn en uitte zijn dank voor de inzet van de vele vrijwilligers op deze dag.

De BBQ werd bezocht door maar liefst 240 mensen wat het cateringteam een flinke klus heeft bezorgd. Ervaren zoals zij zijn hebben ze de BBQ en alle zaken eromheen perfect geregeld. Wout en Lars, enorm bedankt voor alle voorbereidingen en inspanningen in de keuken en vanachter de meerdere BBQ’s. Ook de diverse vrijwilligers bedankt die ter plekke bij het buffet geholpen hebben. Het liep gesmeerd en het was heerlijk!

Door het mooie weer hebben we alle activiteiten gelukkig buiten kunnen organiseren. Dat betekent ook een opbouw van geluid en apparatuur op het terras. Brian bedankt voor het regelen van de aanwezige DJ apparatuur en voor jouw muzikale bijdrage de hele dag vanachter de ‘DJ booth’. Super!

De kantinecommissie mogen we op deze dag ook zeker niet vergeten te noemen. Het opstarten van een nieuw seizoen met het op peil brengen van de voorraden, zeker voor een dag als deze, vraagt het nodige inzicht en afstemming met de organisatie. De buitenbar was top geregeld met de gehele dag voldoende vrijwilligers die, achter de tap en voor het openen van de vele flesjes Mexicaans bier met limoentje, aan de bak moesten. Alle andere leden en vrijwilligers die hun steentje hebben bijgedragen tijdens de voorbereidingen in de afgelopen weken of op de dag zelf, bedankt!

De organisatie van de seizoensopening was in handen van enkele leden en ouders met de hulp van onze evenementen commissie. Deze samengestelde groep heeft de organisatie van deze dag met veel plezier gedaan. Het enthousiasme van deze groep heeft geleid dat zij de vereniging en het verenigingsleven op een aantal vlakken wil gaan bijstaan. Dat is goed nieuws.

Afrondend kunnen we terugkijken op een hele mooie dag met een geweldige opkomst. Namens de organisatie wensen we iedereen veel (speel)plezier in het nieuwe seizoen.

Beelden van de dag zijn te zien in de ‘aftermovie’. Houd de website en onze socials hiervoor in de gaten.

Organisatie Seizoensopening.
Voor contact: evenementen@fortuna-korfbal.nl

Lees meer nieuws